Thursday, September 13, 2012

13 september 2012/6.14pm

petang ni, hujan turun renyai-renyai. . aku hanya mampu memandang kosong. . dengan fikiran yang kosong. . mungkinkah blog ini hanya sekadar tempat uahan hati. . sebagai diari mini yang akan aku tatap apabila hati bersedih atau gembira. . mungkin kerana pembawakan anak, aku mengalami kecelaruan emosi. . adakalanya gembira, adakalanya sunyi dan sedih. . kenapa yer. . sangat-sangat tak seronok perasaan macam ni. .

kadang-kadang terfikir apa lagi yang aku perlukan dalam hidup ini? suami. . yess aku sudah bersuami. . anak?. . InsyaAllah usia kandunganku baru sahaja mencecah sebulan mungkin. . harapku agar bayi ini akan sihat dan setabah mamanya. . :) kerjaya?. . InsyaAllah aku bakal pendidik DG41. . dengan situasi aku kini, aku bakal memegang segulung  Ijazah dalam bidang pendidikan. . cumanya hati aku tetap kosong. . kosong dan tidak tenang. .

harini hari yang ke empat aku berehat saja di rumah. . syukur tiada kuliah kerana para pensyarah sangat bz meng'observe' our juniorz. . mungkin terlalu lama berehat di rumah, aku mula rasa sepi walaupun suamiku tetap mc untuk menjagaku di rumah. . ada seperti tiada. . yess. . ada seperti tiada. .

salahkah aku beranggapan begitu. . ? biarlah masa yang menentukan. . harap2 aku yang tersalah tafsir. .   

cetusan idea Scya J

No comments: